Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:32:23+01:00
A - długość ramienia trójkąta
a² + a² = 50
2a² = 50
a² = 50/2 = 25
a = √25 = 5 m
P - pole trawnika = a razy a/2 = a²/2 = 25/2 = 12,5 m²
2010-02-12T16:32:59+01:00
Przyjmijmy, że ta przeciwprostokątna jest przekątną kwadratu(kwadratu, gdyż ma równe boki, bo ramiona trójkąta są równe :), a on jest rombem.

Więc podstawa tego trójkąta ma 50m, a wysokość będzie połową "naszej przekątnej", czyli 25 m.

P= (a*h) : 2 = (50 * 25) :2= 625

Więc pole trawnika to 625 m kwadratowych.


Pozdrawiam :>