Odpowiedzi

2010-02-12T16:44:04+01:00
Przykłady Mutualizmu;
1) ROŚLINY KWIATOWE MAJĄ UŁATWIONE ZAPYLANIE, TAKŻE NA ZNACZNE ODLEGŁOŚCI A TO ZA SPRAWĄ KOLIBRÓW, KTÓRE PRZY OKAZJI KORZYSTAJĄ Z NEKTARU JAKO POŻYWIENIA
2) MRÓWKI TROPIKALNE KORZYSTAJĄ ZE SCHRONIENIA ORAZ DOSTARCZANEGO PRZEZ ROŚLINĘ POKARMU (ELAJOSOMY I INNE WYDZIELINY ROŚLINNE). MRÓWKI W ZAMIAN ZGRYZAJĄ SIEWKI OBCYCH ROŚLIN, ZJADAJĄ ZARODNIKI GRZYBÓW ITP.
3) PUSTELNIKI SĄ CHRONIONE PARZYDEŁKAMI UKWIAŁÓW PRZED NAPASTNIKAMI. UKWIAŁY ZAŚ SĄ TRANSPORTOWANE NA NOWE ŻEROWISKA.
-przeżuwacze
-mikoryza
-rośliny bobowate
-storczyki
-grzyby
-termity

2.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T18:04:24+01:00
Zad 1
Przykładami mągą być:
- porosty, czyli nierozłąćzna symbioza grzyba z glonem. Grzyb daje wode, sole mineralne i nadaje kształt, a glon produkty fotostyntezy.
- storczyki i grzyby, bo grzyb ułatwia mu pobieranie wody i soli mineralnych, dostaje za to produkty fotosyntezy i możliwość wzrostu.
- pantofelek i glon chlorella , glony dają tlen i produkty fotosyntezy, a zwierzeta ochrone.
- bakterie żyjące w przewodzie pokarmowym i Ty :D:D
-termity i pierwotniaki, bo nie są w stanie same strawić celulozę i liginę( w drewnie)
Zad2
To tam musisz w swojej okolicy sprawdzić, albo poprostu w zależności ile masz w pobliżu hut, jakiś zakładów przemysłowych, dróg szybkiego ruchu itp.
W skali porostowej wyróżniamy 7 stref i strefę ),czyli pustynię porostową.
Strefa 1, tak dopuszczalne jest max.170 mikrogram SO2/m3
streafa 2 max.150 mikrogram
strefa 3 max 125 mikrogram
strefa 4 max. 70 gram
strefa 5 max 70 mikrogram
strefa 6 max 60 mikrogram
strefa 7 max 40 mikrogram

Nom i w zależności jaka jest strefa taki mamy rodzaj porostów.
W strefie 1 i 2 plecha jest skorupiasta.
W 3 i 4 plecha listkowata.
W 5, 6 i 7 plecha krzaczkowata.
Wiem ze na śląsku masz tylko strefe 0 i 1.
Na podkarpaciu, pod Mielcem jest plecha listkowata, strefa 3.

POZDRO:)
1 5 1