Odpowiedzi

2010-02-12T16:48:34+01:00
Oznacza to że w 100 gramach roztworu znajduje się kolejno:
35g substancji i 65g rozpuszczalnika
75g substancji i 25g rozpuszczalnika
5,5g substancji i 94,5g rozpuszczalnika
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:52:06+01:00
Stężenie procentowe to ilość substancji rozpuszczona w 100g roztworu.
Jeżeli roztwór ma 35% to znaczy, że rozpuściliśmy 35g substancji w 100 g roztw2oru, albo inaczej do przygotowania takiego roztworu czyli 100g potrzebujemy 35g substancji(np cukru) i 65g wody. Wtedy mamy roztwór 35% słodkiej wody.
Bo 35g substancji +65g wody =100g roztworu

Jeżeli chcesz otrzymać większą ilość roztworu np 200g to mnożysz przez 2 ilość wody i substancji.

z pozostałymi stężeniami to
75%
75 g substancji, 25g wody
5,5%
5,5g substancji, 94,5 g wody