W szkole podstawowej nr.14 uczy się 930 uczniów.Liczba dziewczyn stanowi 86% liczby chłopców.Oblicz ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.
wynik powinien wyjść taki:500 chłopców i 430 dziewcząt.Proszę o napisanie równania do tego. Pomocy!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:47:04+01:00
X- ilość chłopców
0,86x-ilość dziewczynek

x+0,86x=930
1,86x=930 /:1,86
x=500

930-500=430

ODP.Chłopców jest 500 a dziewczynek 430
4 3 4
2010-02-12T16:50:33+01:00
100%=Chlopcy i dziewczyny
100%=930
86%=x
x=(930*86%):2=430
930-430=500
Odp: W tej szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt.
2010-02-12T16:51:01+01:00
X-l. chłopców
0,86x- l. dziewczynek
930-łączna liczba uczniów

x+0,86x=930
1,86x=930//1,86
x=500
0,86*500=430

Odp.uczy sie 500 chłopców i 430 dziewczynek