Na planie w skali 1:1000 przedstawiono szkółkę leśną jako prostokąt o obwodzie 14cm.jeden z boków prostokąta jest o 1 cm dłuższy od drugiego.
Jakiw wymiary ma w rzeczywistości ta szkółka?? jaka jest jej powierzchnia??



prosze o odpowiedzi

3

Odpowiedzi

2010-02-12T16:57:13+01:00
Boki w specjalny sposób nietrzeba obliczac wystarczy 14 / 4 =3.5
ojedmójeymy polowke z 2 oddayemy do pozostałych
czyli dłuzszy bok ma 4 a krótszy 3 zm

3 * 4 cm = 12 cm kwadrat
1 1 1
2010-02-12T16:58:49+01:00
2a + 2b = 14
a - 1 = b / *2

2a + 2b = 14
2a - 2b = 2

4a=16
a=4

4-1=b
b=3

4cm * 3cm * 1000 = 12000cm2
12000cm2=120m2(kwadratowych)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:59:39+01:00
Pierwszy bok ma 3 cm
drugi +1 czyli 4 cm
3 cm*1000=3000 cm=30m
4 cm*1000=4000 cm=40m
30*40=1200 m2

Odp: W rzeczywistości ta szkoła ma wymiary 30 metrów na 40 metrów, a jej powierzchnia wynosi 1200 metrów kwadratowych.
1 5 1