Odpowiedzi

2010-02-12T17:00:52+01:00
Nie mozna. w tej reakcji otrzymujesz sole kwasow karboksylowych, np
NaOH + CH3COOH --> NaCH3COO + H2O
estry otzrymuje sie w wyniku dzialania kwasu karboksylowego na alkohol w "towarzystwie" kwasu siarkowego (VI)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:04:07+01:00
Nie ponieważ
reakcja estryfikacji to reakcje kwasu karboksylowego z alkoholem
2010-02-12T17:08:00+01:00
Przykro mi ale nie.Estry są to związki alkoholi z kwasami karboksylowymi.(można te kwasy zmienić na kwasy nieorganiczne np.stęż.H2SO4 czy stęż.HNO3,wówczas powstałe estry mają zastosowanie w produkcji detergentów i materiałów wybuchowych,typu triazotan(V)gliceryny popularnie ale nie słusznie nazwany nitrogliceryną,mogą być składnikami farb i lakierów.