Zaad. 1
Wyjaśnij. :
- dlaczego igły, noże, nożyczki, piły muszą być dobre zaostrzone.
-dlaczego nosidła dla niemowląt, torby na ramię, plecaki mają szerokie paski, którymi stykają się z naszymi ramionami.
-dlaczego ratownik, zbliżając się do człowieka, pod którym złamał się lód, kładzie się na lodzie.

` prosze o szybkąą odpowieedz! ;))
dajee naaj..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:59:52+01:00
+ dlaczego igły,noże,nożyczki,piły muszą być dobrze zaostrzone,
żeby nie miały problemu z przecięciem danego materiału ... dobre naostrzenie ogranicza tarcie i powoduje, że nacisk na daną powierzchnię jest większy
+ dlaczego nosidła dla niemowląt,torby na ramię,plecaki mają szerokie paski, którymi stykają się z naszymi ramionami,
żeby nie zsuwały się z ramion, i miały odpowiedni punkt zaczepienia, po za tym szerokie paski rozkładają ciężar torebki na większy obszar ciała, przez co nie odczuwamy bólu
+ dlaczego ratownik, zbliżając się do człowieka, pod którym złamał sie lód, kładzie się na lodzie. ???????
żeby rozłożyć ciężar swojego ciała na większą powierzchnię lodu, co ogranicza możliwość załamania lodu
8 4 8
2010-02-12T17:03:51+01:00
Musza byc dobrze zaostrzone poniewaz powłoka tempa np zaokraglona nipostrafi rozciac powłoki np papieru
nosidła musza miec szerokie paski dlatego aby ciezar na plecach albo ramionach rozkłasał sie na wieksza płaszczyzne tak ,aby ten pasek niewbijał sie w ramiona . Z ratownikiem jest podobna sytuacja jezeli człowiek stoi przykładowo masa 70 kg umiejscowiona w 1 dm kwadratowym ,a przy lerzenoi masa znacznie bardziej rozkłada sie na wieksza powierzchnie i to obciazenie na lud maleje np do 40 kg
2 3 2