Odpowiedzi

2010-02-12T17:12:11+01:00
Postać przeżywa cierpienie , czuje się samotnie , odrzucony przez otoczenie . Czuje także, że według innych jest jak niewidzialny , obojętny .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:48:11+01:00
Postać w wierszu ,,Testament’’dokonuje podsumowania swego życia. Określa tym samym swoje współuczestnictwo w życiu rodaków. Ubolewa również, iż nie ma komu przekazać swojego talentu, swojej twórczości. W apostrofie do przyjaciół i czytelników utworu prosi o pamięć . Wzywa również Polaków do nieustannej walki o wolność o narodową tożsamość . Smutek i żal targa jego serce że tak niewiele po sobie zostawił .Całe życie poświęcił ojczyźnie ,ale kto będzie o tym pamiętał . Czy ktoś doceni jego starania ? Odchodzi z wiarą i honorem wie że dobrze wykonał swoje zadanie .Przekazuje swoim przyjaciołom , aby się nie lękali tylko śmiało bronili swoich idei .Wierzy również w siłę swej poezji i ta nadzieją żegna się z czytelnikami.
2 5 2