Oblicz wysokość górowania Słońca(z dokładnością do 1') w pierwszych dniach astronomicznych pór roku dla miast (pamiętaj o wzorach 90 stopni - v lub 90 stopni +/- 23 stopnie 27', gdzie v to szerokosc geograficzna. DANE: madera(32st50'N,17st00'W) Valetta(35st54' N, 14st32'E)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:26:15+01:00
Madera
21 marca
hs= 90 - φ= 90- 32°50' =57°10'

23 września
hs= 90-φ= 57°10'

22 czerwca
hs= 90-φ + 23°27' =57°10' + 23°27'=80°37'

22 grudnia
hs= 90-φ-23°27' = 57°10'- 23°27' = 33°43'


Valetta
21 marca
hs=90 - φ= 90- 35° 54'

23 września
hs= 90-φ= 35°54'

22 czerwca
hs= 90-φ + 23°27'= 35°54' +23°27'= 59°21'

22 grudnia
hs= 90-φ-23°27'= 35°54'- 23°27'= 12°27'


to na pewno jest dobrze bo miałam to ostatnio na geografii xD
2010-02-12T17:29:58+01:00
Madera
21 m
hs= 90 - φ= 90- 32°50' =57°10'
23 wrz
hs= 90-φ= 57°10'
22 czer
hs= 90-φ + 23°27' =57°10' + 23°27'=80°37'
22 gr
hs= 90-φ-23°27' = 57°10'- 23°27' = 33°43'
Valetta
21 m
hs=90 - φ= 90- 35° 54'
23 wrz
hs= 90-φ= 35°54'
22 czer
hs= 90-φ + 23°27'= 35°54' +23°27'= 59°21'
22 gr
hs= 90-φ-23°27'= 35°54'- 23°27'= 12°27'
Ps; mam nadzieje ze pomogłam:) (chuba dobrze:))