Puls ziemi klasa 1 s.92 zad. 3
korzystając z atlasu geograficznego (nie mam takiego z mapą gleb na świecie) wymien po dwa regiony na swiecie, gdzie wystepuja podane typy gleb -
-rędzina
-gleba bielicowa
-czarnoziem
-gleba brunatna
-mada
z gory dzieki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:16:27+01:00
Gleba bielicowa - Ameryka Północna ( półwysep Labrador ) , Europa (nizina zachodnia syberyjska )

Czarnoziem - Europa ( Ukraina )

Gleba brunatna - Appolachy ( A.Północna ) Nowa Zelandia , Nizina Francuzka

Mada - Nizina Amazonki ( A.Południowa) Nizina Chińska (Azja)
2010-02-12T17:21:53+01:00
- rędzina: W Polsce: Wyżyna Lubelska, Jura Krakowsko-Częstochowska
- gleba bielicowa: Nizina Wschodnioeuropejska i na obszarach Kanady
- czrnoziem:np. amerykańskie prerie i ukraińskie stepy
- gleba brunatna:np. Korea i Japonia
- mada: Egipt i Nizina Chińska
1 5 1
2010-02-12T17:25:45+01:00
- rędzina: Wyżyna Lubelska, Jura Krakowsko-Częstochowska
- gleba bielicowa: Nizina Wschodnioeuropejska oraz obszary Kanady
- czarnoziemy: np. ukraińskie stepy i amerykańskie prerie
- gleba brunatna: np. Korea i Japonia
- mada: Egipt i Nizina Chińska