Odpowiedzi

2010-02-12T17:40:53+01:00
ALKOHOLE, (inaczej ALKANOLE):
Metanol CH₃OH (pochodzi od metanu)
Etanol C₂H₅OH (pochodzi od etanu)
Propanol C₃H7OH (pochodzi od propanu)
butanol C₄H₉OH (pochodzi od butanu)
pentanol C₅H₁₁OH (pochodzi od pentanu)
KWASY KARBOKSYLOWE:
Kwas mrówkowy (metanowy) HCOOH
kwas octowy (etanowy) CH₃COOH
kwas propionowy (propanowy) C₂H₅COOH
Kwas masłowy (butanowy) C₃H₇COOH
kwas walerianowy (pentanowy) C₄H₉COOH

pozdro:):)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:54:20+01:00
Alkohole:
Metanol: CH3OH
etanol: C2H5OH
propanol: C3H7OH
butanol: C4H9OH
pentanol: C5H12OH


Kwasy:
* mrówkowy: HCOOH
*OCTOWY: CH3COOH
*PROPIONOWY: C2H5COOH
*MASŁOWY: C3H7COOH
*WALERIANOWY: C4H9COOH
5 3 5
2010-02-12T18:29:17+01:00
Alkohole:
metanol CH3OH
etanol C2H5OH
propanol C3H7OHH
butanol C4H9OH
pentanol C5H11OH

Kwasy karboksylowe:
kwas metanowy HCOOH
kwas etanowy CH3COOH
kwas propanowy C2H5COOH
kwas butanowy C3H7COOH
kwas pentanowy C4H9COOH
2 3 2