1 zad. uzupełnij tabele :
Fe 1 mol atowów zelaza
3 Na .......................
5 Si ......................
N2 1 mol czasteczek azotu
4HCL ..........................
2 CaO ...........................
6 Al2O3 ........................
2 zad oblicz masy cząsteczkowe wymienionych substancji .
BaO
K2O
PbO2
P2O5

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:24:04+01:00
Fe 1 mol atowów zelaza
3 Na 3 mole atomów sodu
5 Si 5 moli atomów krzemu
N2 1 mol czasteczek azotu
4HCL 4 mole cząsteczki kwasu solnego
2 CaO 2mole cząsteczki tlenku wapnia
6 Al2O3 6 moli cząsteczki tlenku glinu
2 zad oblicz masy cząsteczkowe wymienionych substancji .
BaO m= 137u+16u=153u
K2O m=2*39u + 16u= 78u+16u= 94u
PbO2 m= 207u +2*16u=239u
P2O5 m=2*31u +5*16u= 142u
2 5 2
2010-02-12T17:35:40+01:00
Zad.1
3 Na 3 mole atomów azotu
5 Si 5 moli atomów krzemu
4HCL 4 mole czasteczek kwasu chlorowodorowego (solnego)
2 CaO 2 mole czasteczek tlenku wapnia
6 Al2O3 6 moli czasteczek tlenku glinu
zad.2
BaO 137u+16u=153u
K2O 2*39u+16u=94u
PbO2 207u+2*16u=239u
P2O5 31u*2+16u*5=142u
* - znak mnozenia
3 4 3