Odpowiedzi

2010-02-12T17:30:03+01:00
Suma długości krawedzi=2*27cm (podstaw)+3*9cm(wysokosci)=81cm

Ppowierzchni bocznej=3* (9cm*9cm)=3*81cm2=243cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:30:43+01:00
W graniastosłupie prawidłowym trójkątnym jest 9 krawędzi.
L=27cm
a=9cm (trójkąt jest równoboczny)

9 cm * 9 krawędzi= 81 cm
Pb=3*a²
Pb=3*9²= 3*81=243cm²
2010-02-12T17:39:33+01:00
Jest to granistosłup prawidłowy trójkątny, więc ma w podstawie trójkąt równoboczny. Długość boku trójkąta: 27cm : 3 = 9cm. Ściany boczne są kwadratami, więc każda ich krawędź też będzie miała długość 3 cm. Jest 9 krawędzi, więc 9 * 9cm = 81cm.
Pole powierzchni bocznej = 3 * P kwadratu
P kwadratu = 9 * 9 = 81
Pb = 81 *3 = 243