Korzystając z odpowiedniego wzoru,oblicz wysokość h trójkąta równobocznego,którego bok a jest równy:
a) a=4cm
b) a=7cm
c) a=10cm
d) a=5,6cm

To jest temat:Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem wzorów na długość przekątnej kwadratu oraz długość wysokości trójkąta równobocznego.

3

Odpowiedzi

2010-02-12T17:35:04+01:00
H trójkata rownobocznego = a√3/2
a) 4√3cm/2 = 2√3
b) 7√3cm/2 = 3,5√3
c) 10√3cm/2 = 5√3 cm
d) 5,6 √3cm/2 = 2,8√3 cm

Powinno byc dobrze;))

2010-02-12T17:35:07+01:00
A) a=4cm
h= 4cm√3 / 2
h= 2√3 cm

b) a=7cm
h= 7cm√3 / 2
h= 3,5√3cm

c) a=10cm
h= 10cm√3 / 2
h = 5√3cm

d) a=5,6cm
h= 5,6cm√3 / 2
h= 2,8√3cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:35:16+01:00
H=a√3:2

A)
h=4√3 : 2= 2√3cm
B)
h=7√3 : 2= 3,5√3cm
C)
h=10√3 : 2= 5√3cm
D)
h=5,6√3 : 2=2,8√3cm