Hm.. trzeba mi napisać charakterystykę małego księcia ^^
z tym że ja nie czytałam tej lektury (Antonie de Saint Exupery - Mały Książę) i trzeba mi trochę w tej charakterystyce trochę pomóc.. :DD oczywiście, tylko jeżeli ktoś czytał :))
haha ;DD
no a tak dodatkowo to może ktoś wie co to jest MENIS WYPUKŁY z fizyki? :DD
bo nigdzie nie mogę znaleźć. :DDD

2

Odpowiedzi

2010-02-12T17:38:31+01:00
Z tym menisem to chodzi o MENISK wklęsły lub wypukły, popatrz na wikipedii tam jest dobrze wytlumaczone
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T18:03:17+01:00
Główny bohater książki pt. ,,Mały Książe" jest malutkim człowiekiem wędrującym po różnych planetach w poszukiwaniu przyjaciół. Ma zociste włosy, porównywane do dojrzewającego zboża. Chłopiec ten mieszka na asteroidzie B-612. Można powiedzieć, że mały Książe jest przeciętnym chłopcem, ciekawym świata. Zadaje wiele pytań na które zawsze wymaga odpowiedzi. Jest pracowity, bardzo opiekuńczy i wrażliwy możemy się o tym przekonać podczas codziennych obowiązków jakie wykonywał na swojej planecie m.in. czyścił wulkany i wyrywał młode pędy baobabów. To, że bardzo pielęgnował i kochał swoją różę świadczy o jego prcowitości , dobrym sercu i opiekuńczości. Mały książę podążał własnymi ścieżkami. Odwiedzając planety dowiadywał się coraz tonowych rzeczy , często spotyka ło go rozczarowanie i smutek, widząc ludzki egoizm , brak rozwagi i pychę . Często nie rozumiał dortosłych ludzi , twierdził , że są oni dziwni. Celem jego podróży bylo odnalezienie bratniej duszy , osoby z którą mógłby się zaprzyjaźnić . Wędrując po Ziemi zrozumiał on swoją miłość do róży i oswoił lisa , dlatego możemy powiedzieć , że staje się on figurą przyjaźni i odpowiedzialności .Mały książę jest wyjątkową postacią , symbolizującą spontaniczną wyobraźnie dziecka i bardzo ważne wartości takie jak miłośc , wiernośc , przyjaźń i lojalność . Przyglądając się bliżej poczynaniom Małego Księcia możemy się wiele nauczyć przede wszystkim tego, że nawet w obliczu śmierci jest ważna świadomośc posiadania przyjaciela
1 5 1