Najdłuższa krawędź prostopadłościanu jest 8 razy dłuższa od najkrótszej, a średnia dwa razy dłuższa od najkrótszej krawędzi.Suma długości wszystkich wszystkich krawędzi wynosi 88.Jakie wymiary ma ten prostopadłościan?Oblicz jego objętość.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:46:12+01:00
X - najkrotsza
8x - najdluzsza
2x - srednia

x +8x + 2x = 88
x = 8

Krawedzi maja wymiary 8, 64 i 16

V = x * 8x * 2x
V = 8 * 16 * 64
V = 8192 j²
2010-02-12T17:47:51+01:00
X- długość najkrótszej krawędzi (8)
2x- długość średniej krawędzi (16)
8x- długość najdłuższej krawędzi (64)

x+2x+8x=88
11x=88/:11
x=8

2x=16
8x=64

V=a*b*H
V=8*16*64=8192