Odpowiedzi

2010-02-12T22:41:11+01:00
N-pierwszy kawałek
n+1 -drugi kawałek
n+2 -rzeci kawałek

n+(n+1)=(n+2)+4
2n +1=n+6
n=5
pierwszy 5 drugi 6 a trzeci 7
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T00:28:14+01:00

a - długość pierwszego kawałka
b - długość drugiego kawałka
c - długość trzeciego kawałka

a+b=c+4
a+b+c=18

c+4+c=18
2c=14
c=7m

a+b=7+4
a+b=11

sprawdzamy jakie liczby spełniają to równanie:
1+10=11
2+9=11
3+8=11
4+7=11
5+6=11

Jeden kawałek napewno wynosi 7m, a w zadaniu nie jest dokładnie napisane, czy to sa liczby naturalne kolejne, więc pozostałe dwa kawałki mogą wynosić 1m i 10m, 2m i 9m, 3m i 8m, 4m i 7m lub 5m i 6m.

4 4 4