W trakcie prac ziemnych zniszczony został pas trawnika szerokości 0,8 m i długości 420m. Oszacuj koszt jego odtworzenia, jeżeli wymaga to posiania trawy oraz zagrabienia ziemi przed i po siewie. W ciągu 1 godziny pracownik zagrabi powierzchnię 50 m2, siew zajmie mu ok 1,5 godz. Płaca robotnika to 5 zł na godz. Opakowanie zawierające 1 kg nasion trawy - ilość wystarczającą na obsianie 50 m2 powierzchni - kosztuje 11zł.

2

Odpowiedzi

2010-02-12T18:28:27+01:00
0,8m *420m=226m2
226:50=(zaokrąglenie)5
Nasiona trawy:5*11=55zł.
Zagrabienie ziemi:(przed i po siewie):5zł. *10h=50zł.
Siew:1,5h*5zł.=7,5zł
55zł.+50zł.+7,5zł.=112,5zł.
Odp.Mój oszacowany koszt trawnika to 112,5zł.




******mam nadzieję , że pomogłam;
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T18:33:45+01:00
Szer=0,8m
dł.=420m

P=420*0,8=336m²

336/50=6,72h
czas I zagrabiania
6,72*2=13,44h
czas obu zagrabian
13,44+1,5=14,94h
czas pracy

14,94*5=74,7zł
koszt pracy

336m²/50m²=6,72przyblizeniu 8
8*11=88zł
88zł+74,7zł=162,7zł

Odp. Koszt naprawy wynosi 162,7zł.

1 1 1