Zaad. 1
Wyjaśnij. :
- dlaczego igły, noże, nożyczki, piły muszą być dobre zaostrzone.
-dlaczego nosidła dla niemowląt, torby na ramię, plecaki mają szerokie paski, którymi stykają się z naszymi ramionami.
-dlaczego ratownik, zbliżając się do człowieka, pod którym złamał się lód, kładzie się na lodzie.

zaad. 2
Wyjaśnij dlaczego sok z kartonowego pudełka łatwiej jest pić, jeśli oprócz otworu , którym pijemy, zrobimy w górnej części pudełka jeszcze jeden otwór.


` prosze o szybkąą odpowieedz! ;))
dajee naaj..

3

Odpowiedzi

2010-02-12T18:31:18+01:00
- żeby dobrze cieły
- żebyśmy mogli je unieść na ramionach
-aby sam nie zatonął


2 ponieważ szybciej wyleci powietrze i nie jest wtedy zapowietrzony i sie lepiej pije :)


hehe
2 3 2
2010-02-12T18:32:18+01:00
1.
igły nożyczki piły muszą być dobrze naostrzone aby nie były tępe.

ratownik w ten sposób "rozkłada" swój ciężar ciała na lodzie.

2.
dlatego aby nie chlapało i powietrze mogło sie dostać do środka.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T18:34:04+01:00
Igły, noże itp. będą dobrze cięły, jeśli będą dobrze zaostrzone. To znaczy, że mają mieć jak najmniejszą szerokość i są bardziej ostre.
Jeśli pasek jest szerszy to nie wpija się przy dużym ciężarze lecz go rozkłada i w ten sposób jest lżej.
Kiedy ratownik się położy to będzie mniej ciążył na ten lód. Gdyby stanął prosto to cała jego masa ciązyłaby na małą powierzchnię i lód mógłby się złamać. Kiedy rozłoży ciężar lód go utrzyma.
Przez ten otwór będzie wpadało powietrze i nie będzie się "zasysać". Wypełni ono całą objętość pudełka i będzie zastępować wypity sok.