Pani Monika kupiła materiał na kostium i 2/5 całego materiału przeznaczyła na spódnicę.Na żakiet było potrzebne 1i7/20m.Ile materiału kupiła pani Monika na kostium?Ile materiału przeznaczyła
na uszycie spódnicy?

Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

2010-02-12T18:52:23+01:00
1 i 7/20 ÷ 3=9/20
9/20×2=18/20=9/10-spudnica
9/10×5=4,5 m-cały materiał
wielkie dzięki ! Dostałam takie zadanko za gadanie na lekcji ! xD Na prawdę dziękuje
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T18:57:59+01:00
X- ilość kupionego materiału
2/5x+1 7/20=x
2/5x-x=-27/20
-3/5x=-27/20 /*(-1)
3/5x=27/20
x=9/4

Pani Monika kupiła 2 i ¼ m materiału na kostium
2/5*9/4=0.9 m materiału przeznaczyła na uszycie spódnicy

sprawdzenie:
0,9 +1 7/20 =18/20+27/20=45/20=9/4

daasz naj . ?
5 4 5