Akwarium w kształcie prostopadłościanu ma wymiary: długość 40cm, szerokość 20 cm i wysokość 30cm. Ile litrów wody jest w akwarium jeżeli Dariusz napełnił je do dwóch trzecich wysokości ( 1 litr wody= 1dm³) Prosze o dokładne wyliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T18:48:57+01:00
V całego akwarium - 40cm*20cm*30cm = 24000cm3 = 24dm3 = 24l
2/3 * 24l = 16l
w akwarium jest 16l wody :)
2010-02-12T18:57:10+01:00
40*20*30=2400
2400cm³=2,4dm³
2,4dm³*2/3
24/10*2/3=48/30
48/30=1 18/30dm³