Odpowiedzi

2010-02-12T19:07:11+01:00
O Afryce
1.Powierzchnia Afryki to
a-15 mln km kwadratowych b-25 mln km kwadratowych c-30 mln km kwadratowych d-28 mln km kwadratowych
Prawidłowa odp to c.
Nie chce mi sie wiecej
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T19:37:41+01:00
AFRYKA:
1. Jakie miasto jest stolicą Sudanu?
a) Kongo
b) Chartum
c) Gdańsk

(poprawna odp to B)

2. Jaki jest najludniejszy kraj Afryki?
a) Nigeria
b) Tanzania
c) Egipt

(poprawna odp to A)

3. Jaką nosi nazwę arabski kraj nad Nilem?
a) Egipt
b) Gwinea
c) Madagaskar

(poprawna odp A)

4. Nad jakimi oceanami lezy Afryka?
a) Spokojnym i Atlantyckim
b) Indyjskim i Spokojnym
c) Atlantyckim i Indyjskim

( poprawna odp to C)

5. Jaka jest największa wyspa Afryki?
a) Komory
b) Madagaskar
c) Książęca

(poprawna odp to B)

6. Co jest stolicą Egiptu?
a) Kair
b) Mozambik
c) Burkina Faso

(poprawna odp to A)

7. Na jakiej płycie leży Afryka?
a) indoaustralijskiej
b) antarktycznej
c) afrykańskiej

(poprawna odp to C)

8. Od ilu lat ludzie zamieszkują Afrykę?
a) od 5 mln lat
b) od 4 mln lat
c) od 2 mln lat

(poprawna odp to B)
..................................

AMERYKA PÓŁNOCNA

1. Jaki jest południowy sąsiad USA?
a) Meksyk
b) Kanada
c) Barbados

(poprawna odp to A)

2. Co jest symbolem Kanady>?
a) Klon
b) Wiewiórka
c) Dąb

(poprawna odp to A)

3. Jaka zatoka jest znana z największych przypływów morskich?
a) Korfska
b) Fundy
c) Anadyrska

(poprawna odp to B)

4. Jaką nosi nazwę wesołe miasteczko w Orlando?
a) Ontario
b) Kilimandżaro
c) Disneyland

(poprawna odp to c)

5. Jaka jest najstarsza w świecie technopolia?
a) Dolina Krzemowa
b) Dolina Śmierci
c) Dolina Nilu

(poprawna odp to A)

6. Gdzie jest największe na swiecie skupisko Polonii?
a) Madryt
b) Nowy Jork
c) Chicago

(poprawna odp to C)

7. Jak nazywają sie bliźniacze wieże w Nowym Jorku?
( zniszczone 11 wrzesnia 2001 roku)

a) Manhattan
b) World Trade Center
c) Canaveral

(poprawna odp to B)

8. Jaką nosi nazwe najstarszy park narodowy USA?
a) Yellowstone
b) Toronto
c) Halifax

(poprawna odp to A)
...........................

AMERYKA POŁUDNIOWA

1. Jaka występuje formacja roślinna w Andach?
a) Puna
b) las równikowy
c) Pampa

(poprawna odp to A)

2. Jaki jest największy kraj Ameryki Łacińskiej?
a) Bułgaria
b) Paragwaj
c) Brazylia

(poprawna odp to C)

3. Jaka jest najważniejsza roślina towarowa Brazylii?
a) cytryna
b) kukurydza
c) kawa

(poprawna odp to C)

4. Jaka jest nazwa brazylijskiej dzielnicy nędzy w wielkim mieście?
a) Andy
b) Argentyna
c) Favela

(poprawna odp to C)

5. Jaką nosi nazwę kraj szmaragdów, złota i kawy?
a) Chile
b) Kolumbia
c) Urugwaj

(poprawna odp to B)

6. Jaką nosi nazwę groźna choroba tropikalna?
a) Malaria
b) HIV
c) Mukowiscydoza

(poprawna odp to A)

7. Jaka jest najbardziej drapiezna ryba?
a) rekin
b) pirania
c) wieloryb

(poprawna odp to b)

8. Jakie jest największe jezioro wysokogórskie świata?
a) Titicaca
b) Titipaca
c) Domeyko

(poprawna odp to A)


Mam nadzieję, że pomogłam :))
PozdroO :**



4 4 4