Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T21:25:10+01:00
Fryderyk Chopin - przyszedł na świat w roku 1810 w Żelazowej Woli, niewielkiej wsi pod Warszawą. Jego rodzicami byli Justyna Krzyżanowska i nauczyciel francuskiego, z pochodzenia Francuz - Mikołaj Chopin. Jako dziecko Chopin mieszkał w Warszawie, gdzie jego rodzice prowadzili stancję dla gimnazjalistów. Podczas wakacji spędzanych na mazowieckich wsiach zapoznał się z melodiami i tańcami ludowymi. Fryderyk od najmłodszych lat wykazywał wielkie utalentowanie muzyczne, literacki i aktorskie. Lekcje muzyki pobierał początkowo u Wojciecha Żywnego, następnie u Józefa Elsnera. Studiował w Warszawskiej Szkole Głównej Muzyki. Pierwszego poloneza skomponował Chopin w wieku 7 lat. Jako nastolatek tworzył już polonezy, pieśni, mazurki. Koncertował w bogatych salonach Warszawy. W wieku lat dwudzistu wykonywał z orkiestrą własne dwa koncerty fortepianowe. Na jego talencie poznał sie profesor i rektor uczelni Józef Elsner. W sprawozdaniu Szkoły Muzycznej dla władz napisał o Chopinie: Szczególna zdolność, geniusz muzyczny. W roku 1830 Chopin wyjechał z Polski, aby dalej kształcić się i nawiązywać szersze kontakty artystyczne. Nigdy więcej nie udało mu się wrócić do kraju. Przez resztę życia mieszkał we Francji, w Paryżu. Poznał tam wielu kompozytorów, poetów i artystów. Wiele lat przyjaźnił się z francuską pisarką George Sand.
Zmarł w wieku 39 lat w Paryżu i tam znajduję się jego grób. Siostra Chopina przewiozła jego serce do Warszawy. Umieszczono je w kościele św. Krzyża.


Myślę, że pomogłam :D
16 4 16
2010-02-13T23:14:23+01:00
Fryderyk Chopin 1810 - 1849r.
Cudowne dziecko, którego talent dzięki rozważnej postawie rodziców nie został zmarnowany. Jego drugi występ w Warszawie w 1892 roku zgromadził na widowni 900 osób. W tym samym roku ukończył studia w Szkole Głównej Muzyki z notą swojego profesora Józefa Elsnera: ,, Chopin Fryderyk, szczególna zdolność, geniusz muzyczny".
Wcześnie rozpoczęta edukacja muzyczna ( w wieku siedmiu lat skomponował pierwszy, zapisany przez ojca utwór- Polonez B-dur), kulturalna atmosfera domu, kontakty z muzyką ,,nieoficjalną", ludową, w czasie wakacji we wsi Szafafina a przy tym olbrzymi talent - wszystko to ułożyło się na zdumiewającą mimo młodego wieku twórcy, dojrzałość artystyczną . Znany już w Warszawie jako genialny pianista i świetnie zapowiadający się kompozytor.

1 marca(lub 22 lutego)1810- urodził się Fryderyk Chopin, syn Mikołaja i Justyny z Krzyżanowskich .

1816 - początek nauki gry na fortepianie u Wojciecha Żywnego.

1817 - pierwsze kompozycje

24 lutego 1818 - pierwszy ( najprawdopodobniej) publiczny koncert, zorganizowany przez Towarzystwo Dobroczynności.

1822 - początek nauki u Józefa Elsnera

1823 - uczęszcza do liceum warszawskiego

1824,1825 - wakacje w Szafarni

1826-1829 - studia kompozytorskie

1830 - wyjazd z Polski

1831 - przybycie do Paryża

lato 1835 - spotkanie z rodzicami w Karlsbadzie

1836 - początek znajomości z George Sand

1839 - pierwszy pobyt u kompozytora w Nohant u George Sand

lato1844 - pierwsze odwiedziny siostry Ludwiki

4 marca 1848 - ostatnie przypadkowe spotkanie z George Sand

16 listopada 1848 - ostatni publiczny koncert

17 października 1849 - śmierć kompozytora w Paryżu.

:)


13 4 13