W kwiaciarni 2/9 kwiatow stanowiły frezje i róże, a 75% pozostałych kwiatów to gozdziki i tulipany. reszte stanowily hiacynty. oblicz ile bylo kwiatów do sprzedazy, jezeli wiadomo, ze gozdzikow i tulipanow bylo o 39 wiecej niz frezji i róz. oblicz ile bylo hiacyntow.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T19:25:20+01:00
X=ilośc kwaiatów
²/₉x=ilośc frezji i róż

x-²/₉x=⁷/₉x= pozostałe kwiaty

75% z ⁷/₉=¾×⁷/₉=⁷/₁₂x=ilość goździków i tulipanów

⁷/₉x-⁷/₁₂x=⁷/₃₆x=ilość hiacyntów

²/₉x+39=⁷/₁₂x
-¹³/₃₆ x=-39
x=39:¹³/₃₆
x=108

⁷/₃₆ ze 108=21
odp. było 21 hiacyntów
1 5 1
2010-02-12T19:41:15+01:00
²/₉ - frezje i róże
1-²/₉= ⁷/₉
0,75% × ⁷/₉- goździki i tulipany 0,75=¾
0,25% × ⁷/₉- hiacynty 0,25=¼

¾ × ⁷/₉= ²¹/₃₆- goździki i tulipany
¼ × ⁷/₉= ⁷/₃₆ - hiacynty
²/₉= ⁸/₃₆ - frezje i róże

²¹/₃₆- ⁸/₃₆= ¹³/₃₆ ¹³/₃₆ = 39

¹³/₃₆ = 39 ¹³/₃₆ = 39
⁷/₃₆ = x 1 = y

x=⁷/₃₆×39÷ ¹³/₃₆=21 y=1×39÷¹³/₃₆=108

odp:Hiacynt było 21, a wszystkich kwiatów 108
2010-02-12T19:49:34+01:00
Ilośc kwaiatów
x=²/₉x=ilośc frezji i róż
x-²/₉x=⁷/₉x= pozostałe kwiaty
75% z ⁷/₉=¾×⁷/₉=⁷/₁₂x=ilość goździków i tulipanów
⁷/₉x-⁷/₁₂x=⁷/₃₆x=ilość hiacyntów
²/₉x+39=⁷/₁₂x
-¹³/₃₆ x=-39
x=39:¹³/₃₆
x=108
⁷/₃₆ ze 108=21
odp. Jest 21 hiacyntów