Ile lat ma mama jeżeli tata ma 45 a syn jest od taty od 30 lat młodszy a siostra od brata o 3 lata starsza. Siostra od Babci jest młodsza o 60 lat. Wynik otrzymasz gdy od taty odejmiesz brata a do brata wyniku dodasz siostry wynik i od lat babci odejmiesz wynik brata i siostry dodasz wynik który otrzymałeś w nawiasie (2+2*2=). Po otrzymany wyniku dodaj wszystko i odejmij od 43 i dodaj 40. Ile lat ma mama?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T19:26:03+01:00
Tata-45
Syn - 45-30=15
siostra-15=3=18
babcia-18=60=78

45-15=30 30+18=48 78-48=3 2+2*2=6 30+48+30+6=114 114-43=71 71+40=111
2010-02-12T19:41:07+01:00
45-30=15 - brat
15+3=18 - siostra
18+60=78 - babcia
45-15=30
30+18=48
78-48=30
30+8=38
43-38=5
40+5=45