Odpowiedzi

2010-02-12T20:01:18+01:00
Znam odp. na zad. 6 :

0,5kg: 1,0m2 =0,5Pa
10kg : 1,0m2=10Pa
4kg: 2m2= 2Pa
4kg: 4m2=1Pa
1000kg:1cm2=1000Pa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T20:06:37+01:00
1. poniewaz cisnienie wewnątrz strzykawki ( po pociegnieciu tłoczka) jest wieksze nic ciśnienie cieczy , dlatego wąłsnie ciecz jest wciagana wewnątrz strzykawki

2.
5 Pa
100Pa
20Pa
10Pa
5Pa
10Pa

ponieważ wiemy że 1Pa=1N/1m²
2010-02-12T20:09:56+01:00
:) o jest akurat łatwe :P
SIła Powierzchnia Ciśnienie
5 N 1.o m 5 pa
100 N 1.0 m 100 Pa
40 N 2.0 m 20 Pa
40 N 4.0 m 10 Pa
10 N 0.5 m 5 Pa
10 N 1.0 m 10 Pa

A teraz jak to się oblicz ;
Dane
F - 5n
s - 1.0 m
Szukana
p - ?
Wzór
P f/s
I będzie tak :) na robimy ułamek na górze dajemy 5 a na dole 1.0 potem =
i piszemy 5 n a jezeli bedzie na gorze 40 a na dole 2 to się skróci :)
1 5 1