Krzyżówka ;] :
1.Państwo, w którym Baskowie domagają się niepodległości lub szerszej autonomii.(na 9 liter)
2W tym państwie znajduje się najdalej na zachód wysunięty punkt Europy-przylądek Roca.(na 10 liter)
3.Najstarsza monarchia na swiecie.(na 14 liter)
4.1\3 powierzchni kraju położona jest w depresji.(na 8 liter)
5.Z tego kraju sprowadzamy do Polski boksyty.(na 5 liter)
6.Jedyne państwo ,które po rozpadzie byłej Jugosławii weszło do Unii Europejskiej.(na 8 liter)
7.Główną rzeką tego kraju jest Niemen.(na 5 liter)
8.Ojczyzna Straussa.(na 7 liter)
9.Państwo zwane zieloną lub szmaragdową wyspą.(na 8 liter)
10.Państwo położone na wyspie podzielonej na część grecką i turecką.(na 4 litery)
11.98% ludności tego kraju wyznaje prawosławie.(na 6 liter)
12.W tym państwie znajduje się najwyższy szczyt Karpat-Gerlach.(na 8 liter)
13.W tym kraju przyznaje się nagrode Nobla.(na 7 liter)
14.W tym państwie 95% energii elektrycznej otrzymuje sie ze spalania węgla.(na 6 liter)
15.Państwo o największej liczbie jezior na świecie.(na 9 liter)
16.Stolica tego państwa leży nad Wełtawą.(na 6 liter)
17.Kraj,w którym 77% energii wytwarzają elektrownie atomowe.(na 7 liter)

DAM NAJ!!!!! PROSZĘ O ROZWIĄZANIE !!!! ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-12T20:25:18+01:00
1.HISZPANIA
2.PORTUGALIA
3. -
4.HOLANDIA
5.FRANCJA
6.SŁOWENIA
7.WĘGRY
8.NIEMCY
9.IRLANDIA
10.CYPR
11.ROSJA
12.SŁOWACJA
13.SZWECJA
14.POLSKA
15.FINLANDIA
16.CZECHY
17.FRANCJA
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T20:35:09+01:00
1. Hiszpania
2. Portugalia
3. Wielka Brytania
4. Holandia
5. Węgry
6. Słowenia
7. Litwa
8. Austria
9. Irlandia
10. Cypr
11. Serbia
12. Słowacja
13. Szwecja
14. Polska
15. Finlandia
16. Czechy
17. Francja
3 5 3