Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T22:52:13+02:00
Definicja przewodnika - Ciała, w ktróych ładunki elektryczne mogą się łatwo przenosić z miejsca na miejsce.
Definicja izolatora - Ciała, w których nie występuj elektrony swobodne lub jony dodatnie czy ujemne, które mogły by swobodnie poruszać się w ich wnętrzu.
17 4 17
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T22:53:45+02:00
Przewodniki znajdują szerokie zastosowanie do wykonywania elementów urządzeń elektrycznych.

Izolator elektryczny - materiał, który nie przewodzi prądu elektrycznego (np. dielektryk). Izolatorami są np.: szkło, porcelana, specjalna guma, pewne rodzaje plastików, suche drewno,olej transformatorowy, suche powietrze, próżnia.
9 4 9