Odpowiedzi

2010-02-12T20:42:07+01:00
2)
3dm*6dm*2dm=36dm3=36l
Odp Wlejemy 36 litrow
1)
Pp=3*6=18dm2
Pb=2(3*2)+2(6*2)
Pb=12+24=34dm2
Ppow.=18+34=52dm2
Odp.zuzyto 52 dm2 szkła
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T20:43:59+01:00
Trzeba obliczyć pole powierzchni tego akwarium, więc skoro tak ma tylko JEDNĄ podstawę.

x - razy


Pp= 3dm x 6dm = 18dm2

20cm=2dm

Pb= 3dm x 2dm x 2 + 6dm x 2dm x 2 = 5dm2 x 2 + 12dm2 x 2= 34dm2

34dm2 + 18dm2 = 52dm2

Odp a: Na wykonanie tego akwarium zużyto 52dm2 szkła.

Teraz należy obliczyć objętość tego akwarium.

3dm x 6dm x 2dm = 36dm3

36dm3 = 36l

Odp b: Aby wypełnić to akwarium po brzegi należy wlać 36l wody.


Mam nadzieję, że pomogłem i liczę na naj ;)
1 5 1