Pan Łasuch kupił 6kg cukierków, które ma zamiar jeść przez tydzień.W poniedziałek zjadł 90dap cukierków, we wtorek 600g.Pozostałe słodycze postanowił podzielić po równo na następne pięć dni.Po ile kilogramów cukierków dziennie będzie jadł pan Łasuch od środy do niedzieli?Proszę o dane i rozwiązanie.!:)

2

Odpowiedzi

2010-02-12T20:44:06+01:00
90dag= 0,9kg
600g= 0,6 kg
6- 0,6-0,9=4,5kg
4,5:5= 0,9 kg

Odp. Bedzie jadł po 0,9kg cukierkow dziennie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T20:48:30+01:00
6kg=600dag
90dag
600g=60dag
600dag-90dag=510dag
510dag-60dag=450dag
Pozostało 5 dni
450dag:5=90dag
90dag=0,9kg
Odp.Pan Łasuch od środy do niedzieli będzie jadł codziennie po 0,9kg cukierków.