Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T20:51:01+01:00
Dane:
długość boku serwetki-1,7dm
odliczenie koronki na rogi- 5,7dm
ilość serwetek do obszyc

Obliczanie ile koronki trzeba na jedna serwetkę:
4*1,7dm=6,8dm

Jest 6 serwetek więc:
6*6,8dm=40,8dm

Odliczanie
40,8dm+5,7dm=46,5dm

Ania musi kupić 46,5dm koronki.

10 3 10
2010-02-12T20:59:53+01:00
Dane:
1.7 dm - bok serwetki
5.7 dm - naroże
6.8 dm - 1 serwetka
40.8 dm - 6 serwetek
46.5 dm - wszystkie serwetki

Obliczenia:
1.7 dm * 4 = 6.8 dm - 1 serwetka
6.8 dm * 6 = 40.8 dm - 6 serwetek
40.8 dm + 5.7 dm = 46.5 dm

Odp.: Ania musi kupić 46.5 decymetrów koronki.
7 3 7