Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T20:58:13+01:00
Liczbę dwucyfrową o cyfrach xy zapiszemy jako 10x+y. Zatem: 10x+y=7(x+y) 10x+y-27=10y+x 10x+y=7x+7y 9x-9y=27 podzielimy to równanie przez 9 3x=6y podzielimy to równanie przez 3 x-y=3 x=2y x-y=3 2y-y=3 y=3 x=2y=2*3=6 Szukana liczba to 63
daasz naj . ? xq
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T20:59:56+01:00
Cyfra jedności---x
cyfra dziesiątek---y
liczba dwucyfrowa---10y+x
po przestawieniu
cyfra jedności---y
cyfra dziesiątek----x
liczba dwucyfrowa----10x+y
10y+x=7(x+y)
10y+x-27=10x+y

10y+x=7x+7y
x-10x+10y-y=27

x-7x+10y-7y=0
-9x+9y=27/:9

-6x+3y=0/:(-3)
-x+y=3

2x-y=0
-x+y=3
-----------
x=3
y=6
jest to liczba 63
4 5 4
2010-02-12T21:03:53+01:00

a - cyfra dziesiątek
b - cyfra jedności

10a+b - liczba dwucyfrowa

10a+b=7(a+b)
10a+b-27=10b+a

10a+b=7a+7b
9a-9b=27

3a-6b=0
a=(27+9b)/9

3a-6b=0
a=3+b

3(3+b)-6b=0
9+3b-6b=0
-3b=-9
b=3

a=3+3
a=6

a=6
b=3

Ta liczba to 63.
1 5 1