Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T21:13:41+01:00
III liczba x
II liczba ³/₂ x (³/₂ trzeciej liczby)
I liczba 50% drugiej liczby, czyli ½ z ³/₂ x = ½*³/₂ x = ¾ x
suma liczb 24
równanie
x + ³/₂ x + ¾ x = 24 /*4
4x + 6x + 3x = 96
13x = 96
x = 96 : 13 = 7⁵/₁₃
trzecia liczba 7⁵/₁₃
druga liczba ³/₂*7⁵/₁₃ = ³/₂*⁹⁶/₁₃ = ¹⁴⁴/₁₃ = 11¹/₁₃
pierwsza liczba 50% z 11¹/₁₃ = ½*¹⁴⁴/₁₃ = ⁷²/₁₃ = 5⁷/₁₃
spr.
7⁵/₁₃ + 11¹/₁₃ + 5⁷/₁₃ = 24
Odp. Te liczby to 5⁷/₁₃, 11¹/₁₃, 7⁵/₁₃.
2 4 2
2010-02-12T21:19:14+01:00
Są trzy 8 z pierwszej bierzemy 3 do drugiej ósemki i wychodzi 5 i 11 i wychodzi 5, 10 i 9