Odpowiedzi

2010-02-12T21:29:48+01:00
Sztuczna nerka jest to organ
przeszczepiany, gdy nerki człowieka już nie pracują
sztuczna nerka może pracowań tylko przez nie dlugie okres,
a przeszczepywana jest przy ostrej nie wydolności nerek
przeszczepiona nerka nie zawsze moze zostac przyjeta przez organianim
gdy zostanie odrzucona organizm nie pracuje tak jak powinien i czlowiek umiera
8 2 8
2010-02-12T21:30:40+01:00
Sztuczna nerka- aparat do którego chorzy są podłączani na kilka godzin 3 razy w tygodniu.Zasada działania sztucznej nerki polega naa zastosowaniu w niej błony półprzepuszcalnej oddzielającej krew chorego od płynu dializującego.Z krwi do płynu przechodzi mocznik , nadmiar cukru , soli i wody. Oczyszczona w taki sposób krew wraca ponownie do ciała chorego.
Choroby układu moczowego:
odmiedniczkowe zapalenie nerek
toksyczne zapalenie nerek
kamica nerkowa
zapalenie pęcherza moczowego
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T22:26:21+01:00
Sztuczna nerka jest to inaczej dializa. Człowiek, u którego wystepuje niewydolność nerki jest podłączny do tego własnie aparatu. Dializa polega na przefiltrowaniu całej krwi człowieka. (oczyszczeniu ze szkodliwych substancji)

Choroby :
- kamica nerkowa
-zapalenie pęcherza
9 3 9