Odpowiedzi

2010-02-12T21:37:46+01:00
Noworodek ma tak dużą czaszkę gdyż nie zrosły mu się wszystkie kości czaszki w czasie rozwoju dziecka kości się zrastają, a człowiek się rozwija i rośnie.
Teraz będzie do kręgosłupa
Kręgosłup wygina się esowo dlatego by zwiększyć jego odporność na obciążenia i wstrząsy, bierze też udział w utrzymaniu równowagi człowieka i rolę amortyzująca podczas biegania i skakania itd. i dba by narządy człowieka były dobrze ułożone.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T21:42:17+01:00
Napierw kręgosłup jest 'nieswojo' wykrzywiony, gdyż dziecko w łonie matki było ciągle skulone, i jego kregosłup nie zdarzył sie przystosować. Z biegiem czasu zmienia sie to.
Dziecko ma tak dużą czaszkę, gdyż kości dziecka ciągle się zrastają.
Kręgosłup staje się esowaty, gdyż musi dźwigać coraz większy ciężar.
Poza tym okres dojrzewania odgrywa tutaj bardzo duzą role. wtedy rozwijają sie wszystkie kości.

/.:))mam nadzieje ze pomoglam