Odpowiedzi

2010-02-12T21:40:20+01:00
A - wiek Agnieszki
b - wiek Basi

Rok temu
wiek Agnieszki: a - 1
wiek Basi: b - 1

"Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki."
b - 1 = 2 * (a - 1)

"Dziś jest od niej starsza o 5 lat."
b = a + 5

Wystarczy rozwiązać układ równań:
b - 1 = 2 * (a - 1)
b = a + 5

b - 1 = 2 * a - 2
b = a + 5

a + 5 - 1 = 2a - 2
b = a + 5

a = 6
b = 6 + 5 = 11

Odp. Agnieszka ma 6 lat, a Basia ma 11 lat.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T21:41:15+01:00
B-ilosc lat Basi
a-ilosc lat Agnieszki
b-1=2(a-1) rok temu
b-5=a dzisiaj
podstawiam
b-1=2(b-5-1)
b-1=2b-12
b=11
a=b-5=11-5=6
ODP
Basia ma 11 lat
Agnieszka ma 6 lat

pozdrawiam

Hans
1 5 1
2010-02-12T21:54:52+01:00
Dane :
wiek Basi = x
wiek Agnieszki - y

rok temu y=2x
obecnie y=x+5

1/ y=2x
y=x+5
2/y=2x
2x=x+5
3/y=2x
2x-x=5
4/ y=2x
x=5
5/ y=2 razy 5
x =5
6/ y=10 Po roku 10+1=11 i 5+1=6
x=5
Odp: Rok temu Basia miała 10 lat , a Agnieszka 5 lat , obecnie Basia ma 11 lat a Agnieszka 6 .
2 5 2