Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Awia
  • Początkujący
2010-02-12T21:40:48+01:00
1. Czytał nie tylko oczyma, ale i sercem, bo czytając tak sie wczuł w tą powieść, że zapomniał zapalić światło na latarni, co spowodowało tragiczne skutki. Czytając ją przeżywał różne emocje.
2010-02-12T21:42:46+01:00
2) Sienkiewicz wybrał dla Skawińskiego ,,Pana Tadeusza", ponieważ:
-twórcą był Adam Mickiewicz, poeta tworzący dla emigrantów,
-utwór podtrzymuje wiarę w odzyskanie niepodległości,
-ma przenieść emigrantów o Polski, o jakiej marzą.
,,Pan Tadeusz" wyrwał Skawińskiego ze stanu odrętwienia, przypomniał mu ojczyznę, o której zapomnieć nie wolno. Dzięki poematowi Skawiński powrócił wspomnieniami do kraju lat dziecinnych. Książka Mickiewicza stała się przyczyną tułaczki i zarazem najcenniejszą rzeczą dla bohatera.