Odpowiedzi

2010-02-12T21:50:36+01:00
A) separuje wnętrze komórki od środowiska, utrzymuje organelle i cytoplazmę w komórce, uczestniczy w wymianie substancji odżywczych
b) zawiera DNA komórki i decyduje o jej funkcji
c) produkuje energię, jest stosunkowo niezależnym organellum (ma własne DNA)
d) uczestniczy w transporcie substancji odżywczych wewnątrz komórki, organelle sa w niej zawieszone
51 4 51
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T21:52:34+01:00
A) błona komórkowa
b) jądro komórkowe
c) mitochondrium
d) cytoplazma

a) otacza cytoplazmę, jest półprzepuszczalna, dzieki czemu niektóre substancje mogą wnikać do komórki lub ją opuszczać.Jest elastyczna, budują ją białka i tłuszcze.

b) zawiera materiał genetyczny (DNA) kierujący wszystkimi czynnościami życiowymi komórki

c)odpowiadają za przetwarzanie energii, zachodzą w nich tlenowe reakcje procesu oddychania komórkowego.

d)zachodzi w niej większość procesów życiowych komórki składa się z cytozolu
61 3 61