Proszę zróbcie mi to. ;]

Napisz test z geografi majacy 30 pytań z odpowiedziami a,b ,c lub d z możliwością jednej odpowiedzi poprawnej. Muszą sie znajdować w tym teście po 6 pytań z każdego kraju czyli : Afryki, A.Północnej i Południowej oddzielnie ,Antarktyda i Australia.

Pomóżcie mi PROsZę :] PozDraWiaM i DzięKuJę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T23:20:25+01:00
Nie mogłam wymyślić tak dużo ...

Ale może Ci trochę pomogę i coś z tego wybierzesz ja tak do daj najjj ... <proszę> xD

odp w załączniku

1. Jaką, śmiertelną dla bydła, chorobę roznoszą w wilgotnych obszarach Afryki muchy tse-tse?
A. cholerę
B. gangrenę
C. żółtaczkę
D. śpiączkę

2. Która z nizin nie leży w Ameryce Północnej?
A. Niżina LaPlaty
B. Nizina Nadatlantycka
C. Nizina Hudsońska
D. Nizina Zatokowa


3. Jaką powierzchnię zajmują łącznie Ameryka Północna i Ameryka Południowa?
A. 42 mln km2
B. 52 mln km2
C. 32 mln km2
D. 22 mln km2

4. Jaki jest najwyższy szczyt Ameryki Północnej?
A. Mont Everest
B. Ancohuma
C. Mont Mc Kinley
D. Mont Blanc


5. Największa depresja w Ameryce Północnej znajduje się w Dolinie Śmierci. Wskaż jej wartość
A. 85 m p.p.m.
B. 75 m p.p.m.
C. 65 m p.p.m.
D. 95 m p.p.m.

6. Jaki łańcuch górski rozciąga się wzdłuż zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej?
A. Kordyliery
B. Andy
C. Himalaje
D. Apallachy


7. Ile procent powierzchni Antarktydy pokrywa gruba czasza lodu?
A. 95%
B. 100%
C. 50%
D. 75%

8. Jaki jest najwyższy szczyt Afryki?
A. Aconcagua
B. Mont Everest
C. Kilimandżaro
D. Mont Blanc


9. Wskaż wysokość bezwzględną najwyższego szczytu Ameryki Północnej?
A. 6194 m n.p.m.
B. 7394 m n.p.m.
C. 7194 m n.p.m.
D. 6994 m n.p.m.

10. Wskaż wysokość bezwzględną najwyższego szczytu Afryki?
A. 4598 m n.p.m.
B. 5895 m n.p.m.
C. 4895 m n.p.m.
D. 5498 m n.p.m.


11. Który z wymienionych podróżników jako pierwszy dotarł do wybrzeży Antarktydy?
A. Scott
B. Amundsen
C. Arctowski
D. Peary

12. W jakim kierunku przebiega ukształtowanie form powierzchni w Ameryce Północnaj.
A. z północy na południe
B. z południowego zachodu na północny wschód
C. z północnego zachodu na południowy wschód
D. z zachodu na wschód


13. Jaki łańcuch górski rozciąga się wzdłuż zachodnich wybrzeży Ameryki Południowej?
A. Himalaje
B. Kordyliery
C. Andy
D. Apallachy

14. Wskaż nazwę kotliny w Afryce przez którą przechodzi równik.
A. Kotlina Kaszgarska
B. Kotlina Górnego Nilu
C. Kotlina Konga
D. Kotlina Czadu


15. Wskaż wysokość bezwzględną najwyższego szczytu Ameryki Południowej?
A. 5660 m n.p.m.
B. 655 m n.p.m.
C. 5950 m n.p.m.
D. 6960 m n.p.m.

16. Która z wyżyn nie leży w Ameryce Połudnowej?
A. Wyżyna Gujańska
B. Wyżyna Patagońska
C. wyżyna Dekan
D. Wyżyna Brazylijska


17. Jaki jest najwyższy szczyt Ameryki Południowej?
A. Mont Everest
B. Mont Mc Kinley
C. Mont Blanc
D. Ancohuma

18. Najwyższy szczyt Europy to:
A. Mont Everest
B. Rysy
C. Mont Blanc
D. Gerlach


19. Wskaż średnią wysokość kontynentu afrykańskiego.
A. 690 m n.p.m.
B. 660 m n.p.m.
C. 560 m n.p.m.
D. 590 m n.p.m.

20. Która z nizin nie leży w Ameryce Południowej?
A. Nizina Amazonki
B. Niżina LaPlaty
C. Nizina Orinoko
D. Nizina Hudsońska


21. Do Ameryki Północnej należy największa wyspa na świecie. Jaką nosi ona nazwę?
A. Kuba
B. Grenlandia
C. Madagaskar
D. Alaska



1. D
2. A -
3. A -
4. C -
5. A -
6. A -
7. A -
8. C -
9. A -:
10. B -
11. C -
12. A -
13. C -
14. C -
15. D -
16. C -
17. D -
18. C -
19. B -
20. D
21. B

2 5 2
2010-02-12T23:36:44+01:00
1. Ile km² powierzchni ma Afryka?
a) 20,8 mln km²
b) 18,3 tys km²
c) 30,3 mln km²
d) 80,8 mln km²
2. Jaki południk przechodzi przez Afrykę?
a) południk 0°
b) południk 40°
c) południk 14°
d) południk 180°
3. Jakim pod względem wielkości kontynentem na świecie jest Afryka?
a) 4
b) 1
c) 3
d) 2
4. Ile wynosi rocznie przyrost naturalny w Afryce?
a) 45,0 %
b) 24,0 ‰
c) 60,4 %
d) 12,8 %
5. Jak nazywa się największa pustynia leząca w Afryce?
a) Kalahari
b) Sahara
c) Gobi
d) Błędowska
6. Ile ludzi zamieszkuje Afrykę?
a) 950 mln
b) 15 mln
c) 130 mln
d) 606 mln
7. Ile powierzchni ma Ameryka Północna?
a) 24 242 000 km²
b) 67 335 777 km²
c) 20 055 536 km²
d) 45 414 737 km²
8. Najdalej wysunięty na północ punkt w Ameryce Płn. ?
a) Wyspa Kokosowa
b) Kap Morris Jesup
c) Przylądek Północno-Wschodni
d) Przylądek Wrangla
9. Najdalej wysunięty na zachód punkt w Ameryce Płn?
a) Kap Morris Jesup
b) Przylądek Północno-Wschodni
c) Przylądek Wrangla
d) Wyspa Kokosowa

Przepraszam że nie całość ale się nie wyrobiłam. Mam nadzieje że pomogłam chociaż trochę. Pozdrawiam:)
2 4 2