1.Zapisz krótki dialog na dowolny temat między:
a) rodzicami i dziećmi,
b) wnukami i dziadkami.

Użyj spieszczeń.

2.Uzupełnij podane przysłowia brakującymi rzeczownikami zdrobniałymi.

......i ...... to szkolna wymówka
Każdy sobie ....... skrobie
Żeby........ nie skakał, toby ....... nie złamała.
Wolność ....... w swoim ........ .
Pieczone ....... nie wlecą same do ........ .


Z góry dziex :)

3

Odpowiedzi

2010-02-12T22:40:24+01:00
PALUSZEK I GŁÓWKA TO SZKOLNA...
KAŻDY SOBIE RZEPKĘ SKROBIE
ŻEBY KÓZKA NIE SKAKAŁA, TO BY NÓŻKI NIE ZŁAMAŁA
WOLNOŚC TOMKU W SWIOM DOMKU
2010-02-12T22:43:15+01:00
2.
Paluszek i głowka to szkolna wymówka
Każdy sobie drogę skrobie
Żeby kuska nie skakała, toby nóżki nie złamała.
wolnosc tomku w swoim domku
Uniwersalny słownik języka polskiego
Pieczone gołąbki nie wlecą same do gąbki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T22:43:51+01:00
1a
-mamo , mogę wyjść dzisiaj do Ali?
-a po co?
-musimy zrobić zadanie z matematyki
-no dobrze, ale jak kłamiesz to będziesz zmywać cały tydzień naczynia :PPPP

1b
-dziadku, gdzie mieszkałeś zanim przeprowadziłeś się do babci?
-w Poznaniu, a tamtych czasach to było jeszcze małe miasto...
-a jak poznałes babcię?
-to była kuzynka mojego kolegi. Pewnego razu spotkaliśmy sie u niego na urodzinach i tak to sie zaczęło :PP

paluszek i głowka..
rzepke
kózka,nóżki
tomku, domku