Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T22:57:07+01:00
30g - ilość substancji rozpuszczanej
100g-30g=70g - ilosc wody na początku
30g - 3%
? - 100%
?=30*100/3=1000g - ilosć nowego roztworu
1000g - 30g = 970g - ilosć wody w nowymn roztworze
970g - 70g = 900g - tyle trzeba dolac
odp: Należy dodac 900g wody.
4 4 4
2010-02-12T22:57:07+01:00
Dane:
C%1 = 30%
C%2 = 3%
mroztworu = 100g

msub = 30%x100g : 100% = 30g

C%2 = 3%
C%2 = ms/ms+mwody + x razy(x) 100%
3% = 30/100 + x razy 100%
3%/100% = 30/100 + x
3/100(100+x) = 30
3 + 3/100x=30
3/100x = 27
x = 900g
1 5 1
2010-02-12T23:01:19+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z metody krzyża
100g 30%............3-0=3
...............3%
xg 0%................30-3=27
100/x=3/27
3x=2700
x=900g wody

1. 100g 30% roztworu mieszam z wodą(stęż. wody 0%)
2. Otrzymuję roztwór 3%
3. Od wyższego stęż. odejmuję niższe(po skosie)
4. Układam proporcję i obliczam
5.Wynik gotowy

2 5 2