58. Przeczytaj opis doświadczenia. Napisz obserwacje i sformułuj wniosek. Napisz równanie reakcji



Do zlewki z wodą i wywarem z czerwonej kapusty dodano niewielką ilość tlenku sodu. Zawartość zlewki wymieszano szklanym pręcikiem.

Obserwacje:_______________________________________

Wnioski: __________________________________________

Równanie Reakcji: _________________________________

2

Odpowiedzi

2010-02-12T22:56:41+01:00
Na2O - tlenek sodu jest silnie higoskopijna substancja biala, ppo wrzuceniu do zlewki z roztworem wody z wywarem z czerwonej kapusty zauwazamy odbarwienie sie wywaru. a biala substancja rozpuszcza sie calkowiecie. reakcja z woda nasstepuje wedlug równania:
Na2O + H2O = 2NaOH
wodorotlenek jest silna zasada o silnym odczynie zasadowym
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T23:01:53+01:00
Odp.
Wywar z czerwonej kapusty zachowuje się jak indykator chemiczny.(naturalny).
W obecności zasady sodowej;NaOH-zmienił barwę na kolor zielony,a w obecności roztworów kwaśnych staje się jasno buraczkowy.
19 2 19