28. Innym kwasem zawierającym azot jest kwas azotowy(III). Ustal jego wzory, wartościowość azotu i reszty kwasowej. Zaproponuj sposób otrzymywania tego kwasu i napisz równanie reakcji.

wzór Sumaryczny: ________________________

Wzór strukturalny : ________________________

wartościowość azotu : _____________________

Równanie reakcji otrzymywania : ________________

3

Odpowiedzi

2010-02-12T22:56:32+01:00
Wzór Sumaryczny: HNO2

Wzór strukturalny : H-O-N=O

wartościowość azotu : III-wartosciowy

Reakcja: 2 NaNO2 + H2SO4 → 2 HNO2 + Na2SO4
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T22:57:07+01:00
Wzór sumaryczny : HNO2
wzór strukturalny : H-O-N=O
wartościowość azotu : III
równanie reakcji :
N2O3 + H20 ---> 2HNO2
7 4 7
2010-02-12T23:28:31+01:00
Wzór Sumaryczny: HNO2

Wzór strukturalny : H-O-N=O

wartościowość azotu : III

Równanie reakcji otrzymywania : N2O3+H2O=2HNO2
3 3 3