Oblicz objętość bryłek żelaznych, które mają kształty prostopadłościanów o wymiarach :
a) a=1cm, b=1cm, c= 10cm
b) a=2cm, b=1cm, c=5cm
V1=...............................................................
V2=...............................................................


Napisz, czy masy bryłek są jednakowe. Uzasadnij swoja odpowiedź.

2

Odpowiedzi

2010-02-12T23:31:57+01:00
V= a*b*c
a) V1= 1*1*10= 10 ( cm3)
b) V2=2*1*5= 10 ( cm3)

Masy bryłek są jednakowe, gdyż mają takie same objętości i gęstość( bo są wykonane z tej samej substancji, więc gęstość taka sama :), a masę wylicza się właśnie z tych dwóch wartości( gęstość i objętość).

Mam nadzieję że pomogłam :)

Pozdrawiam :>
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T23:35:30+01:00
V₁=abc
V₁= 1cm×1cm×10cm=10cm³
V₂=abc
V₂= 2cm×1cm×5cm=10cm³

odp: Obie są zrobione z żelaza, obie mają taką samą objętość, więc także te bryłki mają takie same masy.
5 4 5