Odpowiedzi

2010-02-13T08:57:20+01:00
W okupacji niemieckiej władzę sądowniczą sprawowały sądy powszechne, sądy specjalne i sądy tajne sprawowane przez SS i policję. W okupacji niemieckiej wprowadzono nakaz pracy przymusowej dla Polaków w wieku 18-60 lat, później obniżając granicę wieku do 14 lat. Polscy robotnicy przymusowi z Generalnego Gubernatorstwa (oraz ziem polskich zaanektowanych przez III Rzeszę) pracowali w ciężkich warunkach pobytowych w Rzeszy, zarówno w niemieckim rolnictwie, przemyśle i transporcie, jak również obozach pracy, obozach koncentracyjnych oraz oddziałach Organizacji Todt która budowała obiekty wojskowe. Aby móc podróżować trzeba buło mieć wiele przepustek. W generalnym gubernatorstwie trzeba było również posiadać Ken-kartę. W okupacji radzieckiej Polaków wywożono w głąb Związku Radzieckiego na Syberię i nie tylko. Polskich oficerów, którzy dostali się do niewoli radzieckiej przewożono do Charkowa, Miednoje i Katynia gdzie ich zabijano. Rodziny oficerów były zabijane.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • PuRe
  • Rozwiązujący
2010-02-13T09:02:20+01:00
II wojna światowa została rozpętana się 1 września 1939 roku. Polska była słabo naszykowana do wojny co wiązało się z szybkim zajmowaniu terenów przez Niemcy, oraz okupacją. Jeńców traktowano bardzo srogo. Tylko czasami przestrzegano konwencję genewską, która dotyczyła traktowania jeńców. Głównie byli skazywani na śmierć lub wykorzystywani do ciężkich prac. Żydów wysyłano na holokaust, czyli masowy wymord w obozach koncentracyjnych. Ludzi ukrywających żydów czekała taka sama kara. Armia czerwona Stalina nie byłałagodna w przeciwieństwie do polaków. W latach 1939-1941 Sowieci aresztowali i więzili około 500.000 Polaków, w tym byłych urzędników, oficerów i naturalnych "wrogów ludu", jak duchownych. Było to około 10% wszystkich dorosłych mężczyzn. Sowieci również wymordowali około 65.000 Polaków.
4 4 4