Odpowiedzi

2010-02-13T08:45:44+01:00
Ciała stałe mają określone objętości i określony kształt, posiadają 4 cechy: twardość, sprężystość, plastyczność i kruchość, mogą mieć budowę krystaliczną.Atomy i cząsteczki w ciele stałym są przestrzennie uporządkowane oraz nie mają możliwości poruszania sią.
Ciecze mają określoną objętość, nie mają kształtu ale przyjmują kształt naczynia w którym się znajdują, Atomy i cząsteczki poruszają się swobodnie w danej objętości, objętość trudno zmienić, gdyż odległości między cząsteczkami są małe
Gazy - odległości między cząsteczkami są duże, oddziaływania są bardzo słabe, cząsteczki zderzają sie, ich ruch jest bezwładny, objętość łatwo zmienić, gdyż odległości są duże z porównaniu z wielkością cząsteczek, przyjmują kształt naczynia w którym się znajdują, gdyż oddziaływania ,między cząsteczkami sa bardzo słabe
27 4 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T08:46:17+01:00
Ciało stałe :
-cząsteczki ułożone są blisko siebie w sposób regularny
-między cząsteczkami istnieją duże siły przyciągania
-cząsteczki nie mogą się poruszać

Ciecz :
-odległości między cząsteczkami są większe niż w ciałach stałych
-cząsteczki mają możliwość poruszania się względem siebie

Gaz :
-drobinki znajdują się w dużych odległościach od siebie
-cząsteczki poruszają się chaotycznie z dużymi prędkościami
-energia cząsteczek jest duża

Miałam już o tym lekcję. ;)
Proszę.;) ;*
27 4 27