(Józef Bem,Romuald Traugutt,Jan Henryk Dąbrowski,Emilia Plater,Józef Poniatowski,Józef Sowiński)Napisz,dlaczego wybrana przez ciebie postać historyczna jest uważana za wzór patriotyzmu i poświęcenia dla ojczyzny.


bardzo ważne proszę o szybką odpowiedź

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T09:12:45+01:00
Józef Sowiński
Moim zdaniem Józefa Sowińskiego można uznać za wzór patriotyzmu, bo mimo swego kalectwa chciał bronić ojczyzny. Nawet jako inwalida wydawał rozkazy podczas powstania listopadowego.
Nogę stracił w wyprawie na Rosję, więc było to nie jakie poświęcenie dla ojczyzny. Dowódca artylerii garnizonu warszawskiego w powstaniu listopadowym, zginął w obronie Woli przed Rosjanami.
Myślę że o to chodziło, a jak nie to pisz
2 5 2
2010-02-13T09:28:51+01:00
Ogólne informacje

Jan Hendryk Dąbrowski (generał), był dowódcą polskich legionów we Włoszech.
Józef Poniatowski (książe), wybitny wódz polskich wojsk (bratanek ostatniego króla polski).
Józef Bem zdobył uznanie Węgrów. Żołnierze, o których bardzo się troszczył, nazywali go ,,ojczulkiem Bemem''.