Uczniowie gimnazjum planują zdobycie szczytu Tatr o wysokości 1830m n.p.m.Oblicz jaka bedzie temperatura powietrza na szczycie jeści w tym czasie w Zakopanym (830m n.p.m.) termometr wskazuje 2 stopnie .Przyjmijmy ze na każde 100m różnicy wysokości temperatura powietrza zmienia się o 0,6 stopnia.PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDZ.

2

Odpowiedzi

2010-02-13T09:29:54+01:00
1830m n.p.m-830m n.p.m=1000m
1000m:100m = 10
10*0.6=6
2+6=8

Temperatura na szczycie wynosi 8 stopni :))
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T09:34:07+01:00
Oblicz różnicę wysokości:
1830[m] -830[m]=1000[m];podziel przez 100[m],takie są zmiany temperatury;
1000[m]/100[m]=10;
10*0,6=6[stopni C],temperatura na szczycie wynosi;
T=2[C] -6[C]=-4[C].
Odp.Temperatura na szczycie wynosi T= -4[C]
1 5 1