Odpowiedzi

2010-02-13T09:40:33+01:00
Piotr=x
Kasia=y

9 lat temu
2y = x

za 6 lat
x + y = 45

6 x 2 = 12
45 - 12 = 33
33 - 18 = 15
15 : 3 = 5

x = 5 + 5 = 10
y = 5


x = 10 + 9 = 19
y = 5 + 9 = 14

Odp. Obecnie Piotr ma 19 lat, a Kasia 14 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T09:42:31+01:00
X=wiek piotra
y=wiek kasi

x-9=2(y-9)
x+6+y=6=45

x-9=2y-18
x+y=45-12

x=2y-9
2y-9+y=33

3y=42
y=42:3=y=14

x=2y-9=2×14-9=28-9=19
odp. obecnie piotr ma 19, a kasia 14 lat
1 5 1
2010-02-13T09:48:12+01:00
X - wiek Piotra
y - wiek Kasi
(x - 9)/(y - 9) = 2
x - 9 = 2y - 18
x - 2y = - 18 + 9
x - 2y = - 9
x + 6 + y + 6 = 45
x + y = 45 - 12
x + y = 33
równania
x - 2y = - 9 mnożymy przez - 1
x + y = 33
- x + 2y = 9
x + y = 33
dodajemy stronami
- x + x + 2y + y = 9 + 33
3 y = 42
y = 14
x + y = 33
x + 14 = 33
x = 33 - 14 = 19
odp
Piotr ma 19 lat a Kasia 14