Odpowiedzi

2010-02-13T09:52:09+01:00
Po prostej jadąc przejechałby 600 metrów wiec odpowiedź b i c odpada

zostaje do wyboru a i d

pi = 3,14

a) 500 razy 3.14 równa sie 1570 metrów

d) 300 razy 3.14 równa się 942 metry

ale nie ma danego promienia więc nie da się stwierdzić, króra odpowiedź
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-13T09:59:49+01:00
Jak zauważasz na obrazku narciarz pokonał drogę która nie odbywała się linii prostej dlatego odpowiedz 600m jest odpowiedzią błędną.

wzór na obwód koła: 2πr
na obrazku widać, że narciarz pokonał drogę równą po połowie każdego z dwóch okręgów...

zatem:

0,5*2*π*r1+0,5*2*π*r2

r1=200m
r2=400m
wyłączamy π przed nawias ponieważ nie musimy go podstawiać bo w odpowiedziach jest jako symbol.
wychodzi z tego:
π(0,5*2*200+0,5*2*400)=π(200+400) = 600π

zatem nie ma poprawnej odpowiedzi xD
1 1 1